Pa začnimo! Uvajanje otroka v hišo otrok

Za uspešno, hitro in čim manj stresno uvajanje otroka v novo okolje je ključno, da starši zaupajo novemu okolju in osebam, ki bodo skrbele za otroka, da za svojo odločitvijo trdno stojijo in so z njo pomirjeni.

Ena 1.

Ena na ena. Individiualni pogovor s starši

Ob odločitvi, da boste vašega otroka vpisali v našo Hišo otrok Bisergora in oddani vlogi za vpis se dogovorimo za individualni pogovor z vami, starši. Na pogovor vas povabimo na dan željenega vpisa. To je vedno v ponedeljek ob 16:30. Na srečanje pridete skupaj z otrokom.

Na srečanju si ponudimo možnost, da se spoznamo in predvsem, da nam vi predstavite svojega otroka: njegove navade, interese, ritem spanja, navade hranjenja ipd. Vsaka informacija nam pomaga, da otroku v stiski pomagamo in da je razumljen.

Dva 2.

Prvi! Prvi vstop otroka v hišo otrok

Prvi obisk otroka oziroma prvi otrokov stik z novim okoljem in srečanje z vzgojiteljico je zelo pomemben, zato mora biti v sproščenem in umirjenem vzdušju. To je dan pred rednim vstopom otroka, ko bo otrok v skupini že sam, brez navzočnosti staršev, zato je primeren čas, ko v igralnici ni drugih otrok, samo starša, otrok in vzgojiteljica (popoldan). Čas trajanja prvega obiska je od 30 do 45 minut. Prvi obisk daje otroku in staršem možnost, da se seznanijo z okoljem in otrok, postopkom uvajanja in za sproščen pogovor z vzgojiteljico ob otrokovemu raziskovanju okolja (se vzbudi zanimanje za material).

Pred vstopom v hišo otrok se lahko starši in vzgojiteljica dogovorijo za obisk otroka na domu. Obisk na domu ni obvezen. Trajanje obiska vzgojiteljice je okvirno eno uro. Obisk je namenjen lažjemu navezovanju stika med otrokom in vzgojiteljico v domačem okolju. To priporočamo v primeru, da starši opažate, da otrok zelo težko zaupa ljudem, ki jih ne pozna oziroma ni imel nobenih izkušenj z daljšo odsotnostjo staršev.

POMEMBNO: Pred vstopom otroka v vrtec je potrebno urediti Pravico za znižano plačilo vrtca pri pristojnem CSD-ju in zdravniško potrdilo otrokovega pediatra. Potrdilo in odločbo lahko prinesete na prvi pogovor z nami ob prvem srečanju ali pa nam posredujete scan na elektronski naslov.

Prvič sam! Vstop otroka

Otrok naj bi rutino dnevnega reda usvojil postopoma v roku enega tedna. Postopno uvajanje v novo okolje je najbolj primeren način za otrokovo naravno prilagajanje na novo okolje in ljudi. Seveda pa se načrt uvajanja prilagaja glede na starost otroka in individualne značilnosti posameznika.

 

Okviren postopek vstopa otroka v skupino:

Prvi dan. 1. dan

Prvi dan je otrok prvič sam brez prisotnosti staršev v skupini otrok največ eno uro. Pride v času sproščene igre. To pomeni, da zajtrk poje doma, potem pa se odpravita na nekakšne “igralne urice”. Starši so v bližini, da jih lahko vzgojiteljica pokliče, če bi bilo to potrebno, vendar starši NISO navzoči v skupini. Staršem svetujemo, da pride ta dan z otrokom v hišo otrok tisti od staršev, od katerega predvidevate lažjo in pogumnejšo ločitev otroka od starša.

Drugi dan. 2. dan

Čas prisotnosti otroka v skupini se v nadaljnjih dnevih podaljšuje. Otrok že pride na zajtrk. To je ob 8.00 in ostane pri nas malo dlje. Če je otrok dobro razpoložen ostane do prehoda na igrišče.

Tretji dan. 3. dan

Ravno tako pride na zajtrk. In ostane še na dopoldanski malici, ter odide domov.

Četrti dan. 4. dan

Svetujemo, da otroka pripeljete ob uri, ob kateri ga boste vozili vsak dan. Otrok ostane do kosila oziroma, če bo otrok dobro razpoložen, ostane na kosilu.

Peti dan. 5. dan

Otroka pripeljete ob običajni uri in mu že omogočimo izkušnjo popoldanskega počitka. Ko se otrok prebudi, vas pokličemo, da vas po počitku ne čaka predolgo.

V primeru večjih težav pri uvajanju, se starši pogovorijo z vzgojiteljico in poskušajo najti najprimernejšo rešitev za otroka.

Kaj in kako? Pogosta vprašanja staršev

Kako naj otroka pripravim na vstop v hišo otrok?
Priporočamo:
  • nekaterim otrokom je pred konkretnim uvajanjem v pomoč, če se doma pogovarjate o hiši otrok, otrocih in vzgojiteljicah ter otroku tudi realno predstavite rutino dela ter proces jutranjega slovesa (seveda na primern način glede na starost otroka in njegovo dojemljivost situacije);
  • da se otroku že doma obrazloži, da v hišo otrok ne prinašajo svojih igrač ali drugih rekvizitov (stekleničk, dud), saj jih ponavadi ovirajo, da bi se z vso pozornostjo posvetili dejavnostim, ki so pripravljene zanje ali pa so morda celo moteče za druge otroke;
  • da otroci hitreje postajajo samostojni pri rutini v garderobi (slačenje in oblačenje, obuvanje in sezuvanje), če jim to omogočate tudi doma ter ste pri tem dosledni glede na usmeritve pedagogike montessori, ki pravi: “Kar lahko naredi otrok sam, mu dovolimo in/ali ga spodbujajmo, da to NAREDI SAM!”
Ali boste potolažili mojega otroka, če bo jokal?

Seveda. Zavedamo se, da bo to za otroka nekakšna stiska, vendar bo v tem razumljen in sprejet. V Večini primerov se otrok po odhodu staršev ponavadi hitro umiri ali zaposli s kakšno dejavnostjo, morda celo z opazovanjem in ima v tem času priložnost navezati bolj intenziven stik z vzgojiteljico ali drugimi otroki.

 

Jok je normalen odziv otroka in s tem nam pokaže, da je njegov razvoj normalen. Seperativni strah je v tem obdobju najmočnejši. Če se spomnite, ko je bil vaš otrok mlajši, ste ga lahko dali komerkoli, da ga je pocrkljal ali kaj podobnega in ni takoj jokal za vami. V obdobju enega leta se pa ločitve od mame bolj zaveda, predvsem pa še nima razvitega časovnega občutka, da ga boste vi prišli iskat. Ko otrok preko rutine in ponavljajočih se vzgibov prihoda in odhoda spozna, da ga boste vi prišli iskat in odpeljali domov, v znano okolje, postene vedno bolj pomirjen in zaupljiv.

Slika 1

Opis slike

Slika 2

Opis slike

Slika 3

Opis slike

»Današnje izobraževanje je bogato v metodah, ciljih in v družbenih smotrih, vendar je kljub temu reči, da življenja samega sploh ne upošteva.«
Maria Tecla Artemisia Montessori
Physician and educator