Pokaži mi, da naredim sam Montessori pristop

Montessori vzgoja je izobraževalni pristop, ki ga je razvila italijanska zdravnica in pedagoginja Maria Montessori, za katerega je značilen poudarek na neodvisnosti, svobodi znotraj meja ter spoštovanju otrokovega naravnega psihičnega, telesnega in socialnega razvoja.

 

Način, na katerega je pripravljeno okolje Montessori, je zelo pomemben vidik metode poučevanja. Okolje mora biti estetsko prijetno z dobro organiziranimi dejavnostmi na majhnih policah. Vse pohištvo je majhno; ravno prave velikosti za majhnega otroka, vse, kar potrebujejo, je na dosegu in se lahko prosto gibljejo po prostoru. Police niso obložene z igračami, temveč lepimi materiali (aktivnosti), ki spodbujajo samostojno učenje.

Otrokom se pokaže, kako uporabljati vsak kos opreme, nato pa se lahko vrnejo in ponovijo to gradivo, kolikor krat želijo.

 

Montessori skupina je hetrogena  0-3, 3-6, 6-12 in tako naprej. Vloga odraslega (vzgojitelja) je, da predstavi dejavnosti ali izkušnje otrokom v manjših skupinah ali posamezno in ne celotni skupini. Vzgojiteljica opazuje otroke in se ne bo vmešavala, dokler otrok produktivno uporablja material in stopi le, ko je treba pomagati, pri čemer pazi, da ne pomaga več, kot je potrebno.

V okviru pedagogike montessori je v ospredju pet glavnih področij:

Vsakdanje/praktično življenje – na primer točenje pijače, čiščenje ali uporaba pripomočkov;

Zaznavanje – na primer razvrščanje od največjega do najmanjšega, združevanje vonjav, zvokov, barv ali tekstur ali njihovo razvrščanje;

Jezik – kot je označevanje predmetov, živali itd., učenje držanja svinčnika z uporabo Montessori materialov, številk brusnega papirja in premične abecede;

Matematika – kot so številke na brusnem papirju, štetje (kartice in števci), številske palice in decimalni sistem;

Kozmična vzgoja – ki je najširši predmet, ki zajema geografijo, glasbo, živali, rastline, habitate, zastave sveta in globusov (brusni papir in celine)in vsak je otrokom vedno na voljo za raziskovanje v svojem tempu.

»Današnje izobraževanje je bogato v metodah, ciljih in v družbenih smotrih, vendar je kljub temu reči, da življenja samega sploh ne upošteva.«
Maria Tecla Artemisia Montessori
Physician and educator