Kaj delamo? Program

Osnovne informacije o programu:

Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje je na 161. seji dne 19. 12. 2013 sprejel pozitivno mnenje k programu »Program vrtca montessori«, ki ga je predlagal Inštitut montessori, Zavod za pomoč staršem pri razvoju otrok, Sojerjeva ulica 9, 1000 Ljubljana. Program je priznalo mednarodno združenje Seton Montessori Institute.
Vpogled v celoten program vam je na voljo na tej povezavi.

»Razumeti otrokove potrebe
in jih zadovoljiti tako, da se
bo njegovo življenje celostno
razvijalo – to je cilj, ki ga poskušam doseči s svojo metodo.«
Maria Montessori
Nagovori staršem, str. 33

Kam merimo? Cilji

»Pomagaj mi, da naredim sam.«
Maria Tecla Artemisia Montessori
Physician and educator
Značilnosti pedagogike Marie Montessori izhajajo iz spoznanja, da je vsak otrok individum že od prvega trenutka. V otroštvu se postavljajo temelji njegove osebnosti. Zato je vzgoja Montessori “pomoč življenju”.

Cilji vzgoje Montessori:

  • spodbujanje samostojnosti, samodiscipline in samospoznavanja;
  • spodbujanje veselja do učenja in raziskovanja;
  • spodbujanje spoštovanja do sebe, soljudi in okolja;
  • razvijanje sposobnosti prepoznavanja potreb, odločanja in reševanja težav;
  • spodbujanje veselja do učenja in raziskovanja;
  • spodbujanje spoštovanja do sebe, soljudi in okolja;
  • pridobivanje znanja in drugih spretnosti potrebnih za uspešno izobraževalno pot.
Vzgoja za mir je končni cilj pedagogike montessori. Če ima otrok dobro izkušnjo sobivanja z drugimi, če je zadovoljen in srečen in če lahko sam kaj prispeva k srečnejšemu bivanju v skupnosti, potem bo pripravljen in bo želel sodelovati z drugimi pri ustvarjanju boljšega sveta.

Kje smo? Pripravljeno okolje

Otrokovo okolje mora z občutkom pripraviti odrasla oseba – ta mora biti udeleženec v okolju, kjer otrok živi in raste. Pri pripravi okolja sledimo značilnosti posameznega razvojnega obdobja:
Okolje prvega starostnega obdobja:

Otrokov razvoj se v prvih letih osredotoča na učenje samostojnosti. Odgovarjajoče vzgojno okolje podpira to naravno težnjo otroka in mu omogoča, da bo postajal samostojen in zato samozavesten.

 

To je obdobje intenzivnega zanimanja za jezik, velike potrebe po redu ter samostojne skrbi zase (hranjenje, pitje, oblačenje, odvajanje od plenic)

 

Področja v pripravljenem okolju so: groba in finomotorika, senzomotorika, vsakdanje življenje, jezik, in umetnost.

Primer pripravljenih materialov za področje umetnosti.

Naš vzornik! Vloga odraslega

Vzgojitelj naj bi bil umirjen, veder, znal opaziti pri ljudeh in stvareh dobro plat, sposoben sklepati kompromise, imel svoje mnenje in znal sprejemati mnenja drugih, bil naj bi zgled človečnosti.
Vzgojitelj je vezni člen med otrokom in okoljem. Vsakega otroka skrbno opazuje, da bi prepoznal njegove trenutne notranje potrebe (občutljiva obdobja), skrbno pripravlja okolje, ga neguje in prilagaja trenutnim potrebam posameznika in skupine. Poleg tega usmerja dejavnost in otroka spodbuja, vendar pa je otrok tisti, ki se uči in je s pomočjo same dejavnosti motiviran, da pri njej vztraja. Vzgojitelj otroka razume, pozna njegove razvojne značilnosti in občutljiva obdobja. Je odprt in pripravljen pomagati tudi otrokovi družini v zvezi z vzgojo in napredkom njihovega otroka.
Vzgojiteljeva glavna naloga je pomagati otroku, da se v miru vključi in opravlja dejavnosti v vrtcu (normalizacija) ter da izbrano dejavnost opravi zbrano in vztrajno (koncentracija).
Vzgojiteljevo vodilo je misel M. Montessori: »Pomagaj mi, da naredim sam.«

Slika 1

Opis slike

Slika 2

Opis slike

Slika 3

Opis slike

»Današnje izobraževanje je bogato v metodah, ciljih in v družbenih smotrih, vendar je kljub temu reči, da življenja samega sploh ne upošteva.«
Maria Tecla Artemisia Montessori
Physician and educator