Kako in kaj? Predstavitev

Vrtec izvaja celodnevni program po načelih pedagogike montessori. Vzgojna metoda montessori temelji na opazovanjih in odkritjih dr. Marije Montessori. Po mnogih urah opazovanja otrok je zanje pripravila dejavnosti, ki so v pomoč razvoju vsakega posameznega otroka. Ugotovila je, da če so otroci v skrbno pripravljenem okolju, potem v njem delajo z vedno večjo zbranostjo in notranjim nadzorom (samokontrolo). Razvojne pripomočke, ki jih imenujemo »materiali«, je oblikovala in se še danes oblikujejo tako, da pomagajo razumskemu razvoju, razvoju zbranosti, koordinacije, samostojnosti, socializacije in občutka za red. Okolje otroku omogoča, da razvija občutek za druge na naraven in neprisiljen način.

Takšno okoje smo pripravili tudi v prostorih Hiše otrok Bisergora. Prostore imamo pripravljene za eno skupino otrok, ki jo bomo glede na starostno skupino vpisanih otrok  in normativih za oblikovanje skupin vsako šolsko leto znova oblikovali v heterogeno skupino ali kombinirano skupino.po normativih.

 

Pri pripravi okolja smo sledili značilnosti posameznega razvojnega obdobja.
 
V tem šolskem letu imamo skupino prvega starostnega obdobja, zato so pomembni poudarki:
–  učenje samostojnosti,
– vzgojno montessori okolje,
– obdobje intenzivnega zanimanja za jezik,
– velike potrebe po redu ter samostojne skrbi zase (hranjenje, pitje, oblačenje, odvajanje od plenic).
Področja v pripravljenem okolju so: groba in fina motorika, zaznavanje, vsakdanje življenje, jezik, matematika in umetnost.

Kaj pa danes? Kako pri nas poteka dan?

Obroki:

Zajtrk: 8.00 do 8.45 ure

Kosilo: 11.45 uri (za prvo starostno obdobje 11.30 uri)

Popoldanska malica: od 14.ure dalje

Kosila pripravljajo in dostavijo iz restavracije Vegan Fresh Medvode, kjer poleg vegetarjanske in veganske prehrane pripravlajo tudi mesne jedilnike, ki so s strani organizatorja prehrane posebej pripravljeni za predšolske otroke. Jedilniki vsebujejo uravnotežene obroke iz pretežno bio, eko in lokalnih živil.

Danes bomo počeli ... Dejavnosti

Dopoldansko delo v sobah

V skupini prvega starostnega obdobja se čas prostega dela prične po zajtrku in traja do desetih. To je čas tihega dela, ko imajo otroci možnost samostojno ali v manjših skupinah delati s pripravljenimi materiali.

Gibanje na črti, igra tišine

Prostemu delu sledi gibanje na črti in igra tišine. To je tudi čas, ko praznujemo rojstne dneve, zapojemo, rajamo. Gibanje na črti: čas gibanja na črti zelo pomemben čas dneva. Otroci s hojo na črti razvijajo koordinacijo telesa, samozavedanje ter obvladovanja gibanja. S plesom razvijajo ritmični in melodični posluh, ter čut za skupnost. Dopoldansko delo v sobi zaključimo z igro tišine. Po igri tišine so otroci bolj odprti za poslušanje (bolje slišijo glasbo), za poslušanje drugih, za potrebe drugega, so bolj veseli, zadovoljni, pozorni… Otroku moramo dati vsak dan možnost, da začuti samega sebe, spoznava svet tišine v sebi in okrog sebe ter razvije samokontrolo.

Bivanje zunaj

Za zdrav otrokov razvoj je bivanje zunaj zelo omembno. Tega se zavedamo tudi mi, zato vsak dan del dneva posvetimo gibalnim dejavnosti na prostem: sprehodi, obisk igrišča, opazovanje sprememb v naravi, vožnja s skiroji in poganjalci, igre z žogo, premagovanje ovir na preprostih poligonih.... Zunaj smo v vsakem vremenu. Vremenskim razmeram prilagodimo čas bivanja zunaj in oblačila ter obutev.

Kosilo

Otroci pomagajo pri pripravi vsega potrebnega za kosilo. Pred pričetkom vedno otroke k obedovanju povabi zvonček, ki hkrati naznani tudi povabilo k petju zahvalne pesmi za hrano, za vse prijatelje, za ves svet. Pri vzgoji za kulturo pri mizi poudarjamo tudi, da se hrane ne bi puščalo in metalo proč, zato spodbujamo otroke, da si vzamejo toliko hrane, kolikor so jo zmožni pojesti (raje večkrat po malo).

Počitek

Po kosilu sledi čas za počitek.

Slika 1

Opis slike

Slika 2

Opis slike

Slika 3

Opis slike

»Današnje izobraževanje je bogato v metodah, ciljih in v družbenih smotrih, vendar je kljub temu reči, da življenja samega sploh ne upošteva.«
Maria Tecla Artemisia Montessori
Physician and educator